...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack
Include file. A teljes stilizált verzió @ bringablog.hu/index.php?year=2020
{!} Részvételi felhívás: Bringatúra
túra, bringázás, csapat, tagság, bővítés, jelentkezésKiemelt felhívás
Nem is olyan rég azon gondolkoztam, hogy szervezni kellene saját "bringatúrát". Mármint egy kisebb-nagyobb csapattal. Viszont ez nem is olyan egyszerű... Vagy mégis? Aztán végül ezt a gondolatot kicsit félretettem egyéb dolgok miatt. Most újra előjött, de picit másabb szemszögből közelítettem meg. Inkább egy kis csapatot verbuválnék magam köré és lehetőleg folyamatosan mennénk majd tekerni / túrázni. Tehát a bringás haveri körömet bővíteném úgymond. ...

Klikkre folytatódik!
#95 Megújúl a Harangodi-tározó
Harangodi-tó, nagykálló, víztározó, rekonstrukció 2020 / Január


Tavaly tavasszal voltam legutóbb a Harangodi-tónál (Nagykálló mellett) és akkor már teljesen le volt eresztve. Fogalmam sem volt miért - és persze másoknak se - de én is csak később tudtam meg jóval (év végén, pedig a hír tavaly márciusi. ehhe... jobb későn mint soha!), hogy ez nem véletlen, mert egy felújítási projekt keretein belül megújul a víztározó. Ez jó hír, mert egyébként klassz kis biciklis célpont mind felnőtteknek, mind gyerekeknek. Több útvonalon is el lehet ide jutni, ami különösen jó. (A "C" útvonalon a Csárda utcáig időközben elkészült a bringaút is, így a Mérő utcai letérőig már csak kb 3 Km-ert kell az autók mellett haladni.) Egyébként volt már kétszer is MTB verseny itt. - Az idén tehát már elvileg egy vízzel teli tónál lehet majd megpihenni. Kíváncsian várjuk!

Amúgy több "vizes" célpontom is van már az idénre, de természetesen majd ide is letekerek újból és rakok fel majd jobb képeket.

Biciklis útvonalak: A - B - C
#94 A "bringatartás" költségei
költségek, kiadások, bringatartás, alapdíj, elmélkedés2020 / Január
Most nem általánosságban nézve fejteném ezt ki, hanem csak rám vonatkozóan. Már csak azért is, mert ez egyénenként változó lehet. Tény, hogy egy bringa sokkal olcsóbb szinte bármelyik közlekedési formától - kivétel a gyaloglás - de azért ez sem költségektől mentes. Szerencsére én megúszom a szerviz díjakat is, mert magam bütykölöm, ezért ezen kívül elég csekély a költsége a bringámnak. Most nem számolom ide a "nem szükséges" (és "felesleges") fejlesztéseket nyilván, hiszen csak az alapvető fenntartáshoz való dolgokat említeném meg.

Ami nekem pedig a következők:
- Kb évente új markolat, mert elkopik. (1000 Ft) Bár ez csak esztétika.

- A paraffinos lánckencém költsége (paraffin olaj + paraffin kb 800 Ft/év)

- Az egyéb kopó alkatrészek közül a gumiköpeny és a fékpofák is több évet kibírnak nálam. (Nem számoltam éves költséget)

- A hajtásra (lánc, lánckerék, lánctányér) is igaz a több év, bár most azért kíváncs vagyok, hogy single-speederként hogy is alakul ez. (Nem számoltam éves költséget)

- A defekt kérdés is 300 forintból megoldódik több évre. Mert kb ennyibe kerül jópár folt és a ragasztó hozzá. (legyen 100 Ft/év) De vegyünk még a biztonság miatt ide egy belsőbe fújható defektjavító spray-t is, (1000 Ft) mert túráknál jól jöhet. Bár ebből sem biztos, hogy évente új kell.

Jó persze, egyszer meg kellett vennem a szerszámokat és a kenőzsírt és egyebeket is, hogy onnantól kezdve ezekre már ne költsek. Ez a számolgatás amúgy is csak egy irányadó számolás. Vagy ha úgy tetszik egy nagyon alap. Meg egyes dolgokat, ha nem is évente, de előbb utóbb cserélni, pótolni kell. (gumi, fékpofa, gumiragasztó, stb) És ezeknek az éves pénzügyi vonzatával, azaz visszaosztásával fentebb nem foglalkoztam. Ha pedig a csotrogányom nézem, arra gyakorlatilag nem is költök, mivel sokkal kevesebbet használom és kevésbé is törődöm vele.

Alapjában véve mondhatnám, hogy évente kb 2-3000 Forintot kell ráköltenem a bringára, hogy rendesen guruljon és karban legyen tartva. Igaz, hogy ez csak egy minimum érték, ha nagyon jól bírják az alkatrészeim.

Klikkre folytatódik!
#93 660mm. Maradhat?
elmélkedés, kormány, szélesség, trend, vélemény2020 / Január
A kormányom szélessége 660mm és habár a trend a szélesebb kormányok fele halad már jó pár éve - szinte minden MTB kategóriában megfigyelhető ez a növekedés - én még sem vágyom szélesebbre. Egyrészt azért nem, mert az én fő bringázási stílusom (kb off-road túrázós) nem követel meg szélesebbet, másrészt meg nem is tetszik, hogy olyan széles. Valahogy nekem aránytalanul néz ki az egész bicaj összképét nézve. Na és persze semmi gondom a mostanival. Láttam már közelről kb 800mm széles kormányt bicajon és jájj de nem tetszett. Igaz, az egy DH gép volt, oda meg kellhet a stabilabb fogás. - Azt nem állítom, hogy nem fogok a jövőben kísérletezni 1-2 centivel hosszabbal, de lecserélni nem hiszem, hogy e-miatt fogom. Az 1-2 centis elcsalást pedig meg lehetne oldani pl a kormány végébe való hosszabbító dugó készítésével. A 2 cm toldás végül 700-as kormányt adna ki. (oldalanként 20 mm ugye) - Aztán persze rájöttem, hogy nálam ez megoldhatatlan, mert elemek / aksik vannak a kormányom végeiben, így bele nem tudok rakni semmit már, hogy ott rögzüljön.

Régebben teljesen egyenes kormányra akartam lecserélni, de már arra se vágyom igazán. Persze ettől függetlenül még nem zárom ki, hogy majd egyszer lesz új is. Valamilyen. Illetve a trendeket nézve valószínű, hogy ezekből a hosszabb kormányokból lesznek többségben a boltokban, hiszen egy hosszabb kormányból mindig lehet majd levágni.

A csotrogányon is még a régi időből való kormány található, ami 580mm. Na ez meg aztán baromira nem érdekel, hogy milyen. :) Vagyis az ettől kisebb már talán nem is lenne kényelmes és praktikus sem.