...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack




#40 Egy sebesség elég!?
vélemény, elmélkedés, ötlet 2018 / Február
Vagy még sem?! :-) Nem rég lett plusz egy sebességem, de már ezen gondolkozom. Ajjaj... Na de ez az iromány csak egy kis elmélkedés lesz, mert egy darabig még nem fogom egysebességesíteni a bringámat. Ez a feladat már csak azért se könnyű, mert a kerék nem vízszintes papuccsal kapcsolódik a vázhoz, így a láncfeszességet nem lehet csak úgy egyszerűen állítani. Vannak ugyan láncfeszítők a hátsó váltó helyére, de azokkal meg nem tetszik a bringa. (az olyan SS bicikli, ahol nincsen külön láncfeszítő rátéve nekem nagyon bejön. Talán pont az egyszerűség miatt is.)

Viszont a neten láttam olyat, hogy nem hátul, hanem elöl, a lánctányérnál feszítik meg a láncot. Így se az igazi, de már jobban tetszik. Persze ezt a láncterelő / feszítőt se olyan egyszerű felszerelni az én bicajomra, mert ehhez meg középcsapágyat kellene cserélnem. D'OH! (vagy valami CSM módon megmókolni) De ha már cserélnem kell, akkor lehetne egy excentrikus középcsapágyat venni és a feszítési probléma meg is oldódott. No igen, de ez a blog eléggé CSM központú, ezért folytatom is az agymenésem.

Aztán egyik nap hirtelen bevillant, hogyan is lehetne megvalósítani az én bicajom egy sebességre való módosítását. Sajnos a vázból, pontosabban a függőleges papucsból kellene kivágnom az útban lévő részt. De ha már erre adom a fejem, akkor nem fog érdekelni. (na persze ha lesz ebből valami)

Szóval kellene majd hozzá 2db megfelelő méretűre és alakúra vágott alumínium darab, amit majd felcsavaroznék pár csavarral. Na de lássuk képen, hogy mire is gondolok! Valószínű, hogy így hosszabb tengely kell majd, hogy átfogja a plusz anyagot is. Ha pedig nincsen ilyen hosszban, azt is házilag kell gyártani. :)

Na de hogy miért is lenne jó ez nekem?
Egyrészt, mert nem versenyzem és hegyekbe sem járok (sokat), csak különböző sík terepeken (erdők, földutak, dimbek-dombok, meg egyéb utak, ami nem aszfalt) és ezért nem különösebben igénylem a sok fokozatot, amim van. A gyorsaság sem vonz, ha már itt tartunk. Másrészt a bicaj is jobban tetszene így, és harmadrészt, az így való közlekedés igazi kihívás / edzés lenne durvább terepeken. Végül negyedrészt, sokkal egyszerűbbé válik a bicikli is. Jah és letisztultabb is lenne, ami nekem megint nem mellékes. :-) De ez egyelőre csak egy agymenés. Annyi jó van benne, hogy nem is kell már nagyon terveznem majd. Persze mire ebből lenne is valami, addigra már az excentrikus középcsapágyak se lesznek annyira drágák. Vagy alternatív megoldásnak ott az olcsóbb kínai verzió belőle. :)