...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack




#38 CSM: Markolatváltó HACK
szerelés, hack, ötlet 2018 / Január


Legújabb hack-kem, hogy összehoztam egy mezei marokváltót (sunrace tsm 28) egy dyna-sys-es (10s) hátsó váltóval. Ugye ennél a rendszernél már valamivel több bowdenhúzás szükséges a váltónak, így csak dyna-sys kompatibilis váltókarokkal működne. Ami nekem jelenleg van is (Zee M640), de túlzottan bumfordinak (nagynak. de inkább vastagnak) tartottam az előzőmhöz (slx m660, 9s) képest. Ezért teszt gyanánt kísérletezgettem. A hack alanya egyébként egy fokozatmentes első váltó, ami amúgy pontosan 10-et kattan, amíg teljesen el nem éri a maximum fordulatot. (fokozatmentes és kattan? hm...) Természetesen így gyárilag nem volt jó, mert kb a 4-5 sebességig működött csak úgy ahogy.

Szétszedtem és egy megfelelő méretre vágott pvc darabot ragasztottam arra a részre, ahova a bowden feltekeredik. Ezáltal megnagyobbodott annak a résznek az átmérője, így picivel több kábelt húz 1-1 kattanásra. Külön vicces, hogy gyakorlatilag elsőre sikerült tökéletesen eltalálnom, hogy milyen vastag (kb 2mm) anyag kell oda. :) Mind a 10 sebesség kifogástalanul működik. Az egyik képen még az első gondolatom látható, ami egy kis darab kábelkötegelő volt. De mivel nem akart odaragadni, ezért ezt elvetettem. Szerencsére. :) Egyelőre ezt használom, meglátom, hogy mennyire válik be. Így a kormány is letisztultabbnak hat. Persze lehetne minőségibb is ez a váltó. Meg fele ekkora, de ez van egyelőre. Most a gumi markolat nélkül használom. De van még ötletem más váltóval kapcsolatban is. :) - (Sunrace SLM96, friction, front)

További képek: A hack - A váltó