#191
Kettes-bike: Nehéz ügy...
csere, karbantartás, fejlesztés, kettes-bringa2024 / Június
Több hónapja már a kettes bicaj lánctányér törésének, amit azóta csak nem rég csináltam meg. Részben ez picit ismét az időhiány és a lustaságomnak is köszönhető, de sokkal inkább annak, hogy nem találtam megfelelő alkatrészt.
Ugyanis se online (magyar), se fizikai boltokban nem találtan 104 BCD lánctányérhoz való hajtókar szettet. (egyszerűt, olcsót) Mivel volt lánctányérom, így csak a hajtókar kellett volna. És mindez persze négyszögtengelyes verzióban(!) Kínában persze van kb 6000 pénzért. Már szinte külföldről akartam megrendelni, amikor is megláttam az egyik boltban (akkor éppen a fő-bringához való alkatrész ügyében jártam el) egy olcsó, de "jó lesz az" acél lánctányért. Ez persze kompletten tartalmazta a nem cserélhető és 44 fogas(!) lánctányért. Úgy voltam vele, hogy most már kell valami. Így hát impulzusvásárlás-ként megvettem. Pedig jó nehéz is volt. :/
Másik megoldásnak lett volna még az, hogy veszek egy olcsó komplett hajtókart (3 lánctányérost), ami ugye szegecselt és azt szétfúrva alakítom át egytányérossá¡. De ezek is kb 7-8000 HUF-tól kezdődnek. Én meg nem akartam sokat költeni erre a bicajra. Használt is jó lett volna, csak azt se találtam éppen. Egytányérost se találtam olcsót amúgy. A decathlonban meg külön vicces, hogy a weboldalon van, de csak a boltban kapható. A helyi dekában persze meg nincsen belőle. :D Sakk-matt.
Amúgy még kellett vennem menetes racsnit is, mert mint írtam régebben, a cserélt hátsó kerekemhez járó az vacakolt. Nyilván már egysebist vettem. 16 fogast. Tehát lett belőle 44/16. (2.75 hajtás arány) Ami érdekes, hogy a bringán is ugyanezt az arányt próbáltam egy tesztre. Nem szándékos volt, csak így alakult. (Az előző pedig ha jól emlékszem 37/16 vagy 15 volt) Ja persze egy láncot is vettem még. Szóval kb 10K pénzt elvertem most erre a kettes projektre is. De legalább tudok járni vele. :)
Hja és nagyon hangosan ciripel ez a hátsó agy! Nem szeretem! :/ A normál bringám olyan halkan suhan, hogy csak na! Imádom! Már előre félek, ha ott is cserés lesz a hátsó agy. :/ Jaj, az is ilyen hangos lesz? :/
UPDATE:
Már lassan egy hónapja megírtam ezt a bejegyzést, de közben még lettek újabb fejlemények, így hát eddig vártam a közzététellel. Ugyanis közben a középcsapágy probléma is egyre rosszabb lett, így végül beláttam, hogy csotroga ide, csotroga oda, de muszáj még költenem rá. Nem akartam szimpla csapágygolyókkal vacakolni (a csapágy persely szét volt nyírva), így vettem egy zárt középrészt. Viszont ezek után jött az újabb tortúra, mert a régi csapágyház hajtás oldali leszedése nem ment könnyen. Pedig próbálkoztam több szerszámmal is (állítható villáskulcs, csőfogó, stb). Ehhez amúgy kellenne egy speckó szerszám, ami ügye nekem nincs. Végül a helyi használt cucc piacon vettem egy 36-os villáskulcsot, amivel az
alábbi módon sikerült leszednem a makacs alkatrészt. (Az a régi univerzális kulcs csak azért van ilyen módon rögzítve, hogy a helyén maradjon a villáskulcs. Előzőleg pont az egyik baj az volt, hogy leugrott az állítható szerszám is. (és még így is csak lábbal tudtam meglazítani)
A neten volt még egy
trükk, amit kipróbáltam, de nekem nem sikerült leszednem úgy. (nálam elnyíródott a csavar menete, mert nem ennyire vastag csavart használtam)
Tehát végül a sors úgy hozta, hogy nagyobb részben csak fel lett újítva a kettes bicaj is, hiszen a komplett hajtás most ki lett cserélve. (Még ha nem is a tervezett alkatrészekkel) Innentől kezdve már tényleg csak egy új festés kellene... meg pár egyéb, de nem fontos dolog cseréje. Szóval megint terítéken van, hogy foglalkozzak vele. :)
Képek:
01 -
02 -
03 -
04 -
05
Kapcsolódó bejegyzés(ek):
Reccs és nyekk! -
Dilemma: A kettes