...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack



#188 Single-speed... mizéria
ss, single-speed csere, karbantartás, fejlesztés, teszt2024 / Május


Több évnyi single-speedségen vagyok már túl és a lánc már tulajdonképpen "eléggé" megnyúlt (bár hajtásilag nem volt vele gond, max csak optikailag), így hirtelen döntésből úgy döntöttem, hogy lecserélem az egész hajtásmechanizmust. (lánctányér, lánc, lánckerék) Viszont mielőtt ezt megtettem, kísérleteztem. Feldobtam hátra egy 13 fogas lánckereket (ezt megelőzően persze ismét számolgattam, hogy 13 vagy 14 menjen-e fel, és a 13-nál lehetett lánclógás nélküli setupot megoldani.) és kerestem egy régebbi, de már nem használt láncot a szerszámos fiókomból. Aztán ezt méretre szabtam és véglegesítettem a hajtást. A kopások miatt (gyakorlatilag minden alkatrész kopott) sikerült összepasszolni a dolgot, bár a lánc eléggé feszes volt. Sőt, nagyon is, de mégis tettem egy tesztet így, hiszen úgy is csere érettnek ítéltem meg mindent. (Valójában a legkevésbé a 15 és 16 fogas lánckerekek koptak el, de azt is cseréltem végül. Legjobban pedig a lánctányér.) Azért csak kb 5-6 éve ugyanazt a lánctényért használom. Ami ráadásul a leggyengébb láncszem az egész rendszerben, hiszen az alumínium. - A láncot most nem hasonlítottam össze a régivel.

Szóval használtam vagy 60Km-ert ebben a felállásban (36/13) és azt kell mondjam, hogy síkon amúgy elég kellemes. Terepen (enyhe) már kevésbé ideális, de azért megoldható ez az áttétel is. Viszont az emelkedők azért már érdekesebbek így. Nem biztos, hogy elindulnék ezzel a felállással egy dombokkal teli túrára. De mindegy is, mert ez csak egy hirtelen jött teszt volt. (khm. Bár azért egy 36/14 teszt még lehetséges a későbbiekben ^^ :D)

Tehát eme kitérő után visszatértem a single-speedségem default-jához, azaz a 36/16-hoz. A láncfeszítő így ismét felesleges lett, hiszen ebben a felállásban tökéletes a láncfeszességem. :) - Egyébként ugye a 36/16 az 2.25-ös hajtás arány, a 36/15 az 2.4-es, a 36/13 az pedig 2.76. A 36/14 az 2.57 lenne.