Sokáig nem foglalkoztatott, hogy most van-e, vagy nincs bringaút és pláne, hogy merre. Aztán ténylegesen elkezdtem túrázni és egy idő után már másképpen álltam a témához. Ugyanis, hogy minél messzebbre jussak, tényleg jó, hogy szeparált bringaúton is el lehet jutni bizonyos helyekre. Hiába jobban kedvelem a földutakat és erdős kerekezést, de úgy nem mindig tudok (terep) útvonalat a céljaimhoz. Pláne úgy, hogy már kinövöm a saját megyémet lassan.
Hírekben is egyre több bringaút fejlesztést olvasok és látok, hiszen nagy divat lett ez a kerékpárút építés. (nyilván csak az EU-s pályázatok miatt) Néhány újabb most így hirtelen a megyéből:
- Biri és Balkány között (kész)
- Timár és Balsa között (talán már kész)
- Nagykálló és Napkor között (egyes részeken már készen van)
- Nyírbátor és Máriapócs között (2021-ben majd)
Meg aztán ismét van egy halom tervem (túrák) az idei évre, bár még tavalyról is maradt pár, amit be kell pótolnom. Lehet megint túlvállalom magam, de sebaj. Pl már majdnem el lehet jutni Debrecenig a Nyíregyháza-Nagykálló-Balkány-Nyíradony vonalon. Csak Balkány és Nyíradony között nincs még összeköttetés. Ha Debrecenig eljutok, onnan simán tovább tudnék menni Derecske-Berettyóújfalu-Szeghalom vonalon. Vagy Nagyvárad felé is. Vagy akár még tovább (Szeged, stb). Esetleg Nyíradonytól a másik irányba: Nyíradony-Nyírmihálydi-Nyírbogát-Nyírbátor-Nyírcsászári-Nyírmeggyes-Mátészalka ... egészen Csengerig. Sőt, valójában Szatmárnémetig tart a bringaút. Ez így összesen 130 Km lenne már. Ami oda-vissza azért nem piskóta. Nekem még fel kell nőnöm ehhez, mert ez így bizony 2 napos túra lenne. És ilyen távolságokat pláne nem mennék egyedül már. Na de amíg találok egy új tekerőtársat, addig vannak más útvonalak, amiket bejárok addig is.
Kapcsolódó bejegyzés: Városi bringautak