A festés után így az év végére több dolgot is megváltoztattam még a bicajon. Kapott egy Zee RD-M640-es hátsó váltót, hozzá a váltókart, kazettát (11-34) és láncot. Illetve új féket (slx m7000) is vettem, + markolatot. Előtte pedig a pedált, lánctányért, kulacsot, féktárcsát, váltókart és stucnit is cseréltem már. Azt hiszem nem is nagyon lesz több nagyobb volumenű vásárlásom egy ideig. Bár még ott a villa is... hm...
Amúgy nem volt különösebben indokolt az upgrade. Igazából én ellettem volna a 9 sebességemmel bőven, de rövid kanalas váltót sajnos nem nagyon láttam ehhez valót. Ez meg nekem azért kellett, hogy ne csapkodjon a lánc terepen vagy trükkök közepette. Meg amúgy is felesleges az 1x rendszerekhez hosszú kanalas váltó. (legalábbis nekem! illetve az én áttételi tartományomhoz. Bár olvastam, hgy a FR verzió lazán elviszi a 42 fogast is. + Elvileg a rövidebb lánc halkabb is.)
Így muszáj volt váltanom a 10-es rendszerre. Bár magamat ismerve, lehet hogy összehoztam volna a 10 sebességes váltót egy 9 sebességes váltókarral, hogy működjön is. Bár azt tudom, hogy sram 9s váltókarral menne. Meg ha megfúrom a váltót, hogy a bowden kisebb karon keresztül húzzon, valószínű akkor is ment volna shimano 9s váltóval is. No de nem akartam egyelőre szétbarmolni már most rögtön. Vagy ami későn jutott eszembe már, hogy fokozatmentes váltót kell használni és azt meghekkelni. :( Ami meg is történt ugyan, de már későn. Persze nem bánom a dolgot. Csak megjegyeztem. :)
További képek: A váltás - Kazetta és lánc - A fékek