Alapvetően ez a 3 anyag, amiből bicikliket készítenek. Illetve lenne még a titán, de azt most hagyjuk.
A különbség egy acél vázas bicikli után egy alu vázasra ülve tényleg érezhető. Bár szimplán megemelve is szembetűnő a differencia. Pl az acél csotrogányom 26"-os kerekű, 2.0 gumival és kisebb is a váza, de 16 Kg körül van. Az alu terepjáróm meg méretben is nagyobb, de csak kb 13.8 Kg. Pedig 27.5-ös kerékkel és 2.6-os gumival van. De egyszerűen jobban gurul és jobban is megy. (Meg hogy mennyit számít egy belépő szintű első rugós tag is. A csotrogánnyal terepen csak pattogok és zörgök össze vissza. :-D Persze ez ellen tehetünk a keréknyomás csökkentésével) Egy karbon vázas is így érezhető egy alu vázas után. Egyszer mentem is egy ilyennel és tényleg észrevehetően könnyű a gép. Pedig az még nem is a hiper-szuper ultra könnyű gépezet volt, hanem a kb 11 Kg-os kategória. Azt tudom, hogy több féle karbon verzió létezik és ezeknek az árazása és tömege is másabb.
De ennek ellenére én nem vágyom egy szenes gépre. Nem feltétlenül az ára miatt, hanem mert egy alut jobban megfúrok, vagy átfestek. Persze ez betudható annak is, hogy kevésbé ismerem a karbont, mint anyagot. Meg itt a nyomatékokra is figyelni kell ám, ne hogy túlhúzzuk a csavart és berepedjen a váz. Alunál max kiszakad a menet. Az még olcsóbban is orvosolható.
Na de mindegy, mert alapvetően az ára már bőven elég ahhoz, hogy ne is érdekeljen. Amatőr felhasználásra egyébként nem látom értelmét se. Persze akinek van pénze rá, az vegye. Nincs ezzel se gond. Ha tömve lennék lóvéval, valószínű én is venném. :-) Bár nem azért mert karbon és könnyű.